سفیر ایران در کانبرا به دلیل انتشار پیامی علیه رژیم صهیونیستی به وزارت امور خارجه استرالیا دعوت شد.

استرالیا

به گزارش همشهری‌آنلاین، «احمد صادقی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا که پیامی درباره لزوم خروج صهیونیست‌ها از «سرزمین‌های مقدس فلسطین» منتشر کرده بود، از سوی وزارت امور خارجه این کشور، برای ارائه توضیحات، دعوت شد.

صادقی در پیام خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت بود «محو رژیم صهیونیستی از سرزمین مقدس فلسطین حداکثر تا سال ۲۰۲۷ اتفاق می‌افتد».

این در حالی است که ایالات متحده روز یک‌شنبه به کشورهای گروه هفت هشدار داد که معتقد است ایران و حزب‌الله لبنان احتمالا برای پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله در بیروت آماده حمله فوری به سرزمین‌های اشغالی باشند.

در پی به شهادت رسیدن هنیه و فواد شکر به دست رژیم صهیونیستی تنش‌ها در منطقه غرب آسیا به شدت افزایش پیدا کرده و گمانه‌زنی‌ها از احتمال پاسخ گسترده ایران و حزب‌الله به رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد.

بنابر گزارش شبکه ای‌بی‌سی استرالیا، «آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا در واکنش به اظهارات سفیر ایران گفت که این اظهارات در جامعه استرالیا غیرقابل قبول است و پذیرفته نیست.

آلبانیز افزود: ما سفیر ایران را به وزارت امورخارجه و تجارت دعوت کردیم. [این] پروتکل مربوط به زمانی است که چنین اتفاقی بیفتد.

نخست‌وزیر استرالیا به این سوال که آیا دولت باید آقای صادقی را به خاطر اظهاراتش اخراج کند، یا خیر؟ پاسخی نداد.

دولت فدرال استرالیا ماه گذشته نیز سفیر رژیم صهیونیستی را فراخواند و بنا بر گزارش‌ها به او هشدار داد که اگر اسرائیل با گروه حزب‌الله لبنان وارد جنگ شود، نمی‌تواند انتظار حمایت استرالیا را داشته باشد.

کد خبر 872250
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 0
    اسرالیا غلط کرد